zondag 4 februari 2018

Creatief met de Krokketen-machine!

Creatief met de kroketten-machine!
Jaren geleden droomden we eens onder vrienden over een eet-avond met alleen maar vegan kroketten!
De kroketten-machine kwam toen ter sprake, en ik kende dat toestel niet.
Vriendinnen waren zo lief om me er eentje uit de kringwinkel cadeau te doen: blijkbaar verkopen kringwinkels overvloedig veel ouderwetse kroketten-machines.
Hoewel ik enthousiast was, bleef het ding enige jaren ongebruikt in mijn kast liggen.

Totdat... Ik onlangs het plan opvatte om weer eens zelf vegan honden kauwsticks te gaan maken!
Een eerdere poging om zelf vegan kauwsticks te maken was reeds succesvol, lees hier.
Maar die hondenkoekjes had ik met de spuitzak gemaakt, en wat een gedoe is me dat. Alles blijft er in plakken, het is onhandig, ...
Ik vroeg me af of ik vegan honden kauwstaafjes aan de hand van mijn oude ongebruikte krokettenmachine zou kunnen maken.
Met succes!

 De gedroogde sticks: stevig en lang!
 Hier zie je mijn droogoven.
De sticks passen net in een spaghettiblik: ideaal om te bewaren!

Voor deze vegan hondenkoekjes van kikkererwten, pompoenpuree, rijstbloem en gistvlokken gebruikte ik een krokettenmachine voor de vorm en een droogoven om ze te laten drogen. Ze worden hier erg gesmaakt door de hond des huizes!

Ik vroeg me af: zou je nog meer leuke dingen met zo'n krokettenmachine kunnen doen?
Wat pinterest en googlerondjes later bleek: absoluut!

Ideeën om creatief met een krokettenmachine te koken:

-Vegan (en glutenvrije) pompoengnocci:




 Gekookt, met een eenvoudig tomatensausje erbij: mm!



-Vegan cutlets (Indische gebakken aardappelsnack, voor het recept kijk hier)





 Gesneden met pastarollertje

 Gebakken...
 Ik maakte een hartige granola voor erbij, maar die vind ik nog voor verbetering vatbaar...
 Mijn avondmaal: restje rijst gewokt met zoete aardappel, cutlet, hartige granola en yofu met kruiden!

-Koekjes Allerhande

Ik vond alvast één leuk vegan recept, voor chocolade fudge balls, nog niet uitgeprobeerd!

-Vegan honden kauw sticks

Check voor een foto van mijn om kauwsticks bedelende hond en nog een receptideetje hier.

-En uiteraard kroketten!

Niet alleen aardappelkroketten, maar ook pompoen of kool of zoete aardappelkroketten.

Gebruiken jullie een krokettenmachine? Hebben jullie nog meer ideeën?

Geen opmerkingen: