zondag 20 augustus 2017

Foto's#12: creatief met courgette, courgette, en nog eens courgette!

 We verdrinken in de courgettes! Ik probeerde deze glutenvrije courgette pizza uit. Ik mengde gele en groene courgettes.



 Het gebakken resultaat was verrassend plooibaar en smakelijk. De consistentie deed me wel eerder aan omelet denken dan aan pizza. Prima bruikbaar als glutenvrije oprolbare wraps!
 Courgette "pizza" met tuinpesto: lees ook allerlei soorten pesto
Courgette lasagne. Ik heb ontdekt dat lasagne met courgetteschijfjes ipv pastabladen veel beter smaakt, als je eerst de courgette"bladen" apart in de oven doet gaar worden.
 Het lijkt hier wel een muntkwekerij! Ik hou van woekerplanten, zeker als ze lekker ruiken of smaken: munt stelt niet teleur in dit opzicht! En de bijen zijn er blij mee!
 Prachtig geschakeerd blad van Oost-Indische Kers
 Ook de gele courgetteplanten hebben mooi geschakeerd blad. We dachten eerst dat de plant een tekort had, doordat het blad zo'n rare vlekken had. Maar nee hoor, een tekort hebben deze planten ZEKER niet. t Lijkt hier wel een courgettekwekerij!
 Het zonnebloemenbos. Verder zie je maïs en zwarte boontjes. Eronder en ertussen staat ook nog allerlei sla.
 De staakbonen zijn mislukt dit jaar vanwege de bonenkever. We waren te laat om de stokken weg te halen. Nu staat er: papaver, goudsbloem, pompoen, uitgebloeide sla, en venkel!

Er ontsnappen altijd enkele courgetten aan onze aandacht! Dat worden dan op enkele dagen tijd oermensknotsen. Geen nood, we draaien ze in de soep of drogen ze in schijfjes in de droogoven. Wat een mooi kleurverschil tussen deze twee soorten!

Geen opmerkingen: