zondag 21 mei 2017

Foto Overzicht#7: vakantietje in Nederland, zoete kikkererwten, ...

 We logeerden in Nederland in een mooie studio met prachtig uitzicht.
 Onderweg kwamen we dit grappige verbodsbord tegen.

 Een leuk gevlochten wilgenomheining, en rondom het huis was, heel gek, een serre gebouwd, waarin een boom groeide!

 Eerste voorjaarsslaatje uit de tuin: veldsla, paardenbloem, netel, kleine veldkers, doorlevende spinazie, wilde look, welsh onion, en duizendblad.




 Ik probeerde twee receptjes voor een gezonde zoete snack uit: kikkererwten met cacaopoeder, en kikkererwten met ahornsiroop en vanille. Die laatsten smaakten, eens gebakken, naar van die boterbabbelaars, I kid you not.
Eenvoudig maar superlekker: quinoa, gekookte rode bietjes met mosterddressing, snijboontjes uit de diepvries, en een aardappel/ui/bloemkool slaatje

Ik maakte de glutenvrije carobe koekjes van de unconventional baker. Ik had er al heel wat op voor ik de foto nam! Heeeeerlijk om nog eens koekjes te kunnen maken en eten!
Ik maakte pindakaas/haver/pompoen/gistvlok balletjes voor onze hond! Ik vries deze in, zodat ik haar af en toe een lekker ijsje kan aanbieden.
Gelukkig deed de hond de afwas!
Ik maakte ook glutenvrije zoete aardappel gnocci! Niet moeilijk en heel erg lekker, een echt comfort food!

Voojaars Brandnetel Soep!



Geen opmerkingen: